REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe zabawy część 64

Domowe zabawy część 64

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Poniedziałek – 22.06.2020r.

Temat dnia – Wakacyjne wędrówki

 

 

 

Dzisiaj mamy pierwszy dzień kalendarzowego lata!

 

 

Słuchanie wiersza A. Widzowskiej - „Wakacje”:

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,

dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

 

Rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza:

  • Dokąd możemy pojechać na wakacje?
  • Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
  • Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
  • Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

 

 

Zabawa ortofoniczna - Wakacyjna wycieczka:

 

Rodzic czyta krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka, a dziecko ilustruje ją ruchem:

Na słowo:

  • miś – pod­skakuje,
  • jabłkoobraca się w koło z szeroko rozłożonymi rękami,
  • gruszka – unosi ręce do góry.

Przed wysłuchaniem opowiadania dziecko wspólnie z rodzicem ustala również, jakie odgłosy wydają:

  • samochód (sz, sz, sz),
  • pociąg (tu, tu, tu),
  • rzeka (plum, plum, plum),
  • ptaki (fiu, fiu, fiu),
  • osa (bzz, bzz, bzz),
  • dzieci (ha, ha, ha),
  • krowa (mu, mu, mu).

W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy.

 

Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy­cieczkę rowerową za miasto. Ada, aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, pod­ręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczy­sta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wy­jęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).

 

 

 

MIŁEGO DNIA!

 

 

 

Data dodania: 2020-06-21 21:44:52
Data edycji: 2020-06-21 21:50:00
Ilość wyświetleń: 229
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej