REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

DOMOWE ZABAWY CZ.30

DOMOWE ZABAWY CZ.30

Dzień dobry Kochani! Witam Was serdecznie w czwartek 30 kwietnia :)

Dzisiejszy temat to; Malowanie muzyki.

Cele: rozwijanie inwencji twórczej oraz rozwijanie sprawności manualnej.

Potrzebne będą: kartka z bloku, farby plakatowe, pędzel, woda w kubeczku oraz utwór Antonio Vivaldiego "Wiosna", który znajdziecie na YouTube.

Przebieg zajęcia:

  • Zaczniemy od ćwiczeń językowych: Rodzic wymienia nazwę instrumentu, a dziecko mówi, jak nazywa się osoba, która na nim gra: np.: pianino - pianista, gitara - gitarzysta, flet - flecista, skrzypce - skrzypek, trąbka - trębacz.
  • Przypomnienie jaką mamy teraz porę roku.
  • Wysłuchanie wiersza: T. Fiutowskiej pt.: " Żabki i bocian"

    Przed groźnym boćkiem            Bociek nad nią stoi

    cztery żabki małe                         już otwiera dźiób,

    do stawu skakały.                         a ona do wody chlup!

    Pierwsza - hyc!                               Ona - myk,

    Druga - hyc!                                    ona - bryk,

    Trzecia hyc!                                     bociek nie ma nic!

    A czwarta - nic.
  • Rozmowa na temat wiersza: 
  • O kim był wiersz?
  • Dlaczego żabki uciekały przed bocianem?
  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: dziecko naśladuje głosy żab : rege, rege, kum, kum; jeżeli Rodzic podniesie rękę do góry głośno, jeśli opuści rękę - cicho .
  • Zabawa ruchowa: "Uwaga bocian" - ze skakanki lub sznurka układamy na podłodze staw, dziecko - żabka, biega po dywanie w rytmie wystukanym na grzechotce (wykonanej z butelki we wtorek), kiedy Rodzic powie " uwaga bocian", żabka chowa się w stawie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Teraz dziecko spokojnie siada i prosimy , aby posłuchało utworu Vivaldiego "Wiosna".
  • Rozmowa na temat utworu: Czy ten utwór był szybki, czy wolny? Co sobie wyobrażałeś, gdy go słuchałeś? Z czym kojarzy sie wiosna? Jakiego koloru wiosną jest na dworze najwięcej?  Kogo można spotkać na łące wiosną?
  • Ponowne wysłuchanie wiersza: "Żabki i bocian"
  • Zaproszenie dziecka do malowania przy utworze Antonio Vivaldiego "Wiosna".
  • Włączamy utwór Vivaldiego "Wiosna" - dziecko przystępuje do malowania.
  • Po skończonej pracy dziecko opowiada co namalowało.

Jesli chcecie zaprezentować swoje prace na naszej stronie, wyślijcie na mój telefon ( 661944295) swoje zdjęcie z wykonaną pracą.

Miłego dnia. Pozdrawiam Bożena Remer

 

Poniżej Lenka, Eliza i Alan namalowali wiosnę do muzyki Vivaldiego.

Pozdrawiają wiosennie wszystkie Jeżyki

Data dodania: 2020-04-29 17:59:34
Data edycji: 2020-05-03 14:36:40
Ilość wyświetleń: 426
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej