Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Domowe inspiracje część 70- 25.06.2020

Domowe inspiracje część 70- 25.06.2020

Dzień dobry w czwartek:)

Temat:Na zawsze zapamiętasz.

Dzisiaj rozpoczynamy dzień od zabaw językowych. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy –język, wargi, żuchwę. Lusterko dla dziecka i rodzica. Rodzic przed lustrem demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.



Powitanie–dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad–dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

Spacer–przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa–dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

Karuzela–dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

Całusy–dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

Drzwi–dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu –rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

 

 

Zabawa Wakacje:

Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 75.

Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 77.

Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu.

Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.



Ćwiczenie oddechowe – Zaśmiej się tak jak ja:

Rodzic prezentuje dowolny sposób śmiechu na sylabach: hi, hu, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku. Dzieci nabierają powietrze nosem, wydychając je, naśladują prezentowany przez Rodzica rodzaj śmiechu.
(Śmiech można prezentować, stosując różną wysokość głosu).


Zabawa Dokończ zdania:
Rodzic rozpoczyna zdania, a dzieci siedzące kończą je. Np.: W przedszkolu lubiłem/
lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…


Wypowiadanie się dziecka na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.



Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.

Podzielcie się proszę Waszymi wspomnieniami z pobytu w przedszkolu i narysujcie, co najbardziej Wam się w nim podobało. Może w Waszej pamięci szczególnie zapadła jakaś zabawa, spacer, a może była to uroczystość na której był ktoś bliski?

Jeśli macie ochotę to podzielcie się też z nami Waszymi wspomnieniami i prześlijcie zdjęcia rysunków .

Źródło zdjęcia głównego:p11zabrze.pl

 

Miłego dnia:)



 

Data dodania: 2020-06-24 20:24:45
Data edycji: 2020-06-24 20:33:59
Ilość wyświetleń: 27
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button