Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Domowe inspiracje część 6 - 23.03.2020

Domowe inspiracje część 6      - 23.03.2020

 „W marcu jak w garncu”

  • Wyjaśnienie przez dzieci przysłowia W marcu jak w garncu i wymienianie zjawisk atmosferycznych występujących w marcu.

„W marcu jak w garncu” mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć, że trudno przewidzieć marcową pogodę. Jest bardzo zmienna. To pada śnieg, to deszcz, to słońce grzeje radośnie, to znowu kulki gradu lecą z nieba na zadarte głowy przechodniów. Kto tę pogodę tak wymieszał? – zapytacie. 

W bajce znajdziecie odpowiedź.

  • Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby – W marcu jak w garncu. (w załączniku) i rozmowa na temat opowiadania.
  •   Zabawa ruchowa Wiatr, deszcz, burza. Dziecko siedzi na podłodze, a rodzic umawia się, że gdy będą pocierać dłońmi o siebie – to będzie wiał wiatr, gdy będą uderzać dłońmi o uda – to będzie padał deszcz, a gdy będą tupać, na przemian, obiema nogami o podłogę – to będzie burza. Rodzic wymawia nazwy elementów pogody, a dziecko odpowiednio reaguje. Stara się często zmieniać nazwy. Na zakończenie (jako wyciszenie) prosi dziecko, aby położyło swoje dłonie na biodrach lub polożyło się w wygodnej pozycji, zamknęło oczy i wyobraziło sobie tęczę ze wszystkimi jej pięknymi barwami.
  • Karta pracy - działanie plastyczne: propozycja w załączniku. Jeśli drukowanie będzie stanowiło problem garnek i symbole pogodowe można przerysować na kartkę.
  • Zadanie matematyczne z pomocą rodzica: przelicz garnki w swojej kuchni, opisz ich cechy, porównaj. Czy można je jakoś posegregować?
  • Z radosnym pozdrowieniem :  Niech żyją sowy hu hu!

 

 

Data dodania: 2020-03-23 12:05:33
Data edycji: 2020-04-02 20:03:19
Ilość wyświetleń: 181
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button