64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy w czwartek:)
Temat:Zwierzęta wiejskiego podwórka.
Cele główne
• poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podwórka,
• utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
Dopowiadanie skojarzeń.
Rodzic mówi nazwę zwierzęcia, a dziecko dopowiada kojarzące się z nim słowo (z wierszy, z bajek,opowiadań). Np.
kaczka – dziwaczka
kaczątko – brzydkie
koza (kozucha) – kłamczucha
kot – Filemon
kurka – Czubatka
Ćwiczenia klasyfikacyjne – Gdzie mieszkają zwierzęta?
Rodzic odsłania obrazki domów, w których mieszkają zwierzęta. Dziecko wspólnie z rodzicem je nazywa
(stajnia – koń; obora – krowa; kurnik – kura, kogut; buda – pies; gołębnik – gołąb).
Zabawa Smakujemy i dotykamy.
Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód,
mleko, wełna, pióra.
Następnie zasłania oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt.
Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.
Co można zrobić z tych produktów?
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać.
Np. jajka – ciasto, kanapki, sałatka… mleko – ser, budyń, jogurt…
pióra – poduszka, pierzyna… wełna – szalik, sweter, czapka…
Ćwiczenia klasyfikacyjne – Co jedzą zwierzęta?
Dziecko nazywa pokarmy (marchew, kapusta, mleko, ryby,trawa, kości, mięso, siano, ziarna zbóż, groch, orzechy).
Potem odpowiada które zwierzęta się nimi żywią. Np. ziarna zbóż – kura, koń,
kaczka, gęś; marchew, kapusta – królik; mleko, ryby – kot; trawa, siano – krowa, owca, koza, koń; kości, mięso – pies.
Zabawa bieżna – Koniki.
Dzieci są konikami. Poruszają się , podczas przerwy zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczas biegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.
Na zakończenie zapraszamy na bajkę edukacyjna „GDZIE JA MIESZKAM?”
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Zdjęcie główne:wikipedia
Miłej zabawy. Pozdrawiamy :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10