Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Domowe inspiracje część 46- 20.05.2020

Domowe inspiracje część 46- 20.05.2020

Witamy Was w środę:)

 

Temat:Na podwórku

Cele:

reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały,

stosuje różne metrum podczas rytmizowania tekstu

 

 

Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta;

wyjaśnienie ich znaczenia.

 

Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

Zapomniał wł, jak cielęciem był.

Koń ma cztery nogi i tak się potyka.

Pasuje jak wół do karety.

Nie kupuj kota w worku.

 

Rytmizowanie wybranego przysłowia; ilustrowanie go ruchem według pomysłu dziecka.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

 

Zagadki

 

 

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką ( kura)



Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma

Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?”( świnka)



Nie pieje, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa?(kaczuszka)



Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają (krówki)



Grzebień ma na głowie,

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie (kogut)



Ze stajni zagląda
i ogonem macha.
Kiedy cię zobaczy
śmieje się: i-ha-ha
(konik)



Zabawa dydaktyczna – Co to za zwierzę?

Określanie przez dzieci cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez rodziców/ rodzeństwo. A potem może nastąpić zmiana, rodzic opisuje, a dziecko odgaduje.

np.: To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś)

To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies) itp.

Zdjęcie główne:cezas

 

Do jutra:)

Data dodania: 2020-05-19 23:24:15
Data edycji: 2020-05-19 23:26:43
Ilość wyświetleń: 43
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button