64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry we wtorek:)
Temat: Motyle i kwiaty.
Cele :
• zapoznanie z sześcianem,
• rozwijanie sprawności fizycznej.
Karta pracy cz. 4, s. 39.
Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie
rysunku motyla według wzoru.
Zabawy z sześcianem.
•Przypomnienie cech kwadratu.
−Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.
−Jakie są boki kwadratu?
•Zapoznanie z sześcianem.
Zabawa Kto znajdzie? – wyszukiwanie przedmiotów w kształcie sześcianu.
• Karta pracy, cz. 4, s. 40.
Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.
Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej
ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
•Zabawy z sześcianem – kostką.
Dziecko rzuca kostką i wykonują tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…
− Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby
oczek wyrzuconych na kostce.
Na zakończenie dziecko przypomina, kształt jakiej bryły ma kostka.
Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana.
Nagranie muzyki marszowej, paski kolorowej bibuły.
•Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki
jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.
•Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza
paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy
w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
• Po kole – na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.
• Powitania bibułką – dotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
• Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.
• Sprytne palce – chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.
• Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy
rozstawionymi nogami.
• Lustro – dzieci jest lustrem, które odbija ruchy rodzica, naśladując je.
• Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.
• Latające owady – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca przed siebie i podążają jej śladem.
• Marsz z muzyką – rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.
•Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Czy to prawda, czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz.
−− Konik polny w wodzie gra.
−− Żaba dwie głowy ma.
−− Biedroneczki są w kropeczki.
−− Motyle mają ciepłe czapeczki.
−− Stokrotka jest czerwona.
−− Ważka jest większa niż wrona…
• Karta pracy, cz. 4, s. 41.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.
Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
Źródła zdjęć:wikipedia, istockphoto
Miłej zabawy. Do zobaczenia jutro:)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10