REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 40 - 12.05.2020

Domowe inspiracje część 40 - 12.05.2020

Dzień dobry we wtorek:)

Temat: Motyle i kwiaty.

Cele :

zapoznanie z sześcianem,

rozwijanie sprawności fizycznej.

 

Karta pracy cz. 4, s. 39.

Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie

rysunku motyla według wzoru.

 

Zabawy z sześcianem.

Przypomnienie cech kwadratu.

Nakreślcie w powietrzu kształt kwadratu.

Jakie są boki kwadratu?

Zapoznanie z sześcianem.

 

 

Zabawa Kto znajdzie? – wyszukiwanie przedmiotów w kształcie sześcianu.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej

ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

 

Zabawy z sześcianem – kostką.

Dziecko rzuca kostką i wykonują tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

 

Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby

oczek wyrzuconych na kostce.

Na zakończenie dziecko przypomina, kształt jakiej bryły ma kostka.

 

 

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana.

Nagranie muzyki marszowej, paski kolorowej bibuły.

Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki

jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche. W czasie marszu rodzic daje dziecku złożone paski bibuły.

Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza

paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy

w grze przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.

Po kole – na podłodze układa koła z bibułki i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

Powitania bibułkądotyka bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.

Jak najwyżej – wyrzuca bibułkę do góry, obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

Sprytne palce – chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

Rysujemy ósemkę – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

Lustro – dzieci jest lustrem, które odbija ruchy rodzica, naśladując je.

Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Latające owady – zgniata bibułkę w kulkę, rzuca przed siebie i podążają jej śladem.

Marsz z muzyką rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykuca i wyskakuje w górę.

 

Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

 

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

Konik polny w wodzie gra.

Żaba dwie głowy ma.

Biedroneczki są w kropeczki.

Motyle mają ciepłe czapeczki.

Stokrotka jest czerwona.

Ważka jest większa niż wrona…

 

Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.

Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

 

Źródła zdjęć:wikipedia, istockphoto

 

Miłej zabawy. Do zobaczenia jutro:)

Data dodania: 2020-05-11 19:16:13
Data edycji: 2020-05-11 19:18:10
Ilość wyświetleń: 204
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej