REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 37 - 7.05.2020

Domowe inspiracje część 37              -    7.05.2020

Nasze drogie Sowy dziś czeka nas wirtualna podróż poza granice naszego państwa!

Zapinamy pasy....i wylatujemy;)

 

Temat dnia: Mieszkamy w Europie.

 

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 34–35.
Oglądanie mapy Europy. Słuchanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski. (Szarym kolorem zaznaczone zostały kontynenty Azji i Afryki) Kolorowanie flagi Polski. Określanie, w którą stronę są zwrócone. Oglądanie obrazków flag. Nazywanie samodzielnie lub z pomocą rodzica państw UE, do których one należą. Kolorowanie rysunków flag według wzoru. Oglądanie obrazków innych flag.

 

 

Słuchanie hymnu UE – Ody do radości Ludwiga van Beethovena.

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA

 

 

Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt.

  • Rodzic odczytuje nazwy państw europejskich.
  • Poznawanie ciekawostek o wybranych krajach europejskich. Oglądanie charakterystycznych dla nich budowli, symboli, np.: wieża Eiffla – Francja; krzywa Wieża – Piza, Koloseum – Włochy; Akropol – Grecja; wiatraki, tulipany – Holandia; zegar Big Ben, królowa Elżbieta – Anglia; torreador, corrida – Hiszpania.

      

Wyjaśnienie skrótu UE: zapoznanie z nazwami państw należących do Unii Europejskiej. Omówienie flagi UE (symbol wszystkich państw należących do Unii Europejskiej, ma 12 gwiazdek, bo na początku należało do niej 12 państw).

 

 

 

Powieść ruchowa Podróżujemy jednym z krajów europejskich - po Włoszech.

Dziecko naśladuje ruchem, gestem, mimiką treść opowiadania.
Podróż rozpoczynamy samochodem. (Dziecko porusza się po sali, naśladuje odgłos auta: brum, brum, brr, brr). A teraz czas na odpoczynek. Połóż się na miękkiej, zielonej trawie, słuchamy odgłosów ptaków, szumu lasu. (Dziecko słucha nagrania relaksacyjnej muzyki). W dalszą podróż wyruszamy rowerem. (Dziecko leży na plecach, naśladuje jazdę na rowerze). A teraz czas na piknik. Zjemy pyszne spaghetti. (Dziecko naśladuje wsysanie makaronu (ćwiczenia mięśni warg), gryzienie (ruchy okrężne żuchwy), oblizywanie ust po smacznym posiłku (ćwiczenia języka)). Pod koniec naszej podróży odpoczniemy na plaży nad ciepłym Morzem Śródziemnym. (leży na plecach, naśladuje opalanie się, pływanie).

 

Po włoskiej wycieczce wszystkie pracowite Sowy zapraszamy do upieczenia Pizzy a lubiących działania plastyczne do wykonania jej z kolorowego papieru: 

http://dzieciusiowo.pl/zabawy-dla-dzieci-z-papieru/

 

 

I na koniec: może uda się dziś odnaleźć zdjęcia z jakiś wycieczek za granicę Polski, może u dziadków?! Koniecznie porozmawiajcie o nich przy zdjęcich lub korzystając z internetu.

Z Sowim pozdrowieniem Hu Hu  

 

Źródło zdjęć: wikipedia.pl

 

Data dodania: 2020-05-06 12:30:11
Data edycji: 2020-05-07 08:57:33
Ilość wyświetleń: 534
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej