64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat : Koszyczek dobrych życzeń.
Cele:
• rozwijanie sprawności fizycznej
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie mowy
• ćwiczenie spostrzegawczości
• Koszyczek wielkanocny.
Co powinno znajdować się w koszyczku wielkanocnym?
-chleb- symbol zwycięstwa dobra nad złem . Oznacza ciało Pana Jezusa
-baranek- symbol zwycięstwa
-jajka- symbolizują życie
- sól- minerał dający życie
-wędliny, kiełbasa – symbol zdrowia, płodności i dostatku
- chrzan – symbol siły fizycznej
-babka – znak umiejętności i doskonałości
Koszyczek wielkanocny ( załącznik na1)
• Zagadki dotykowe – Co ukryłam w pudełku?
Przedmioty związane z Wielkanocą, apaszka do zasłonięcia oczu. Rodzic wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą. Dziecko z zasłoniętymi oczami odgaduje, co otrzymuje do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie, serwetkę.
• Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte pisanki.
Pisanki. Dziecko szuka pisanek ukrytych przez rodzica. Kiedy je znajduje, określa, w jakich miejscach były one schowane. Stosuje odpowiednie przyimki. Liczy , ile pisanek zostało ukrytych.
• Zabawa Ciepło, zimno, pod hasłem: Szukamy pisanki.
Dziecko szuka pisanki , która została ukryta w pokoju . Rodzic naprowadza szukającego na ukryty przedmiot, stosując określenia: ciepło, cieplej, najcieplej, gorąco, zimno, zimno, najzimniej.
• Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki (według Małgorzaty Markowskiej).
Dziecko staje przed rodzicem, ćwiczy pod dyktando wypowiadanej przez niego rymowanki.
Ręce w przód,
ręce w górę,
i podskokiem aż pod chmurę.
Ręce w dół, ręce w bok, nogi wykonują skok. (Wykonują podskok obunóż w miejscu).
Wszyscy ćwiczą bez wyjątku, (Maszerują w miejscu).
zaczynamy od początku. (Maszerują w miejscu).
Karta pracy. Źródło bliżejprzedszkola.pl
Pozdrawiamy. Zapraszamy jutro
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10