REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Czwartek 8.04.2021

Czwartek 8.04.2021

Temat dnia: Ćwiczenia sportowo-słuchowe.

 

Cele operacyjne: 

Dziecko:
− dzieli słowa na głoski,
− aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

 

 

 

 

  1. Dowolny taniec przy nagraniu fragmentu utworu Antonia Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”.

Nagranie fragmentu utworu Antonia Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj_7NqK5ezvAhVtkIsKHTAJAeEQwqsBMAN6BAgEEBM&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D4Nyq_wSBa_Y&usg=AOvVaw0QcepOKtBhTUZ_0nTwGLgy


Dziecko tańczy wykonując spontaniczne ruchy. W czasie przerwy w muzyce zastyga w bezruchu.

  1. Zagadki tematyczne dotyczące różnych dyscyplin sportu.

 

Dwie drużyny, bramki dwie.

W tym sporcie piłkę kopie się  (piłka nożna)

 

Na nartach z wysokiej góry zawodnicy zjeżdżają,

Dalekie skoki zazwyczaj oddają.  (skoki narciarskie)

 

Zawodnicy w strojach i czepkach się poruszają,

W wodzie rękami i nogami machają  (pływanie)

 

Wysocy panowie po boisku biegają,

Piłkę do kosza celnie wrzucają. (koszykówka)

 

Dwie drużyny- między nimi siatka,

Odbijanie piłki to dla nich gratka.  (siatkówka)

  1. Sportowe ćwiczenia słuchowe. 
  • Ćwiczenia słuchowe z piłką lub skakanką.

    Zadaniem dziecka jest dzielenie nazw przedmiotów na głoski (lub, w razie problemów, na sylaby). Dzielenie na głoski powinny łączyć z odbijaniem piłki o podłogę (lub jej podrzucaniem i łapaniem) – jedno odbicie, jedna głoska – lub ze skakaniem na skakance – jeden podskok, jedna głoska.
  • Zabawa „Podaj słowo”. Zabawę rozpoczyna rodzic, rzucając piłkę do dziecka i wymawiając głoskę, np. u. Dziecko łapie piłkę, mówi słowo rozpoczynające się tą głoską i odrzuca piłkę wymawiając inną głoskę.
  • Układanie zdań na temat wybranej dyscypliny sportowej.
    Dzieci przeliczają słowa w zdaniach.
    Piłkarze biegają (2 słowa). Bramkarz broni bramki (3 słowa).  Mężczyźni grają w piłkę ręczną (5 słów).
  1. Czytanie wyrazów.

Określanie, do uprawiania jakich dyscyplin sportowych mogą być potrzebne te przedmioty?

Odczytywanie wyrazów samodzielnie lub z pomocą rodzica i dopasowywanie do obrazka: 

 

 

  1. Karta pracy, cz. 3, nr 66.
  • Przeczytajcie wyrazy: nietak. Połączcie je z odpowiednimi zdjęciami.

Ćwiczenia orientacji na kartce papieru.

Rodzic prosi dzieci o wskazanie:
– prawego górnego rogu,
– lewego dolnego rogu,

– prawego dolnego rogu,
– lewego górnego rogu.

Potem dzieci kolejno wskazują palcem miejsca według poleceń rodzica. Określanie położenie obrazka przedstawiającego piłkę na kolejnych kartkach.

  • Rysowanie po śladach rysunków piłek.

 

 

Warto również podjąć temat ,,Dlaczego warto uprawiać sport?”

Jakie mamy korzyści z uprawiania sportu?

 

Na koniec proponuję zorganizować zawody sportowe w rodzinie

według waszego pomysłu. 

Wykorzystajcie to co macie w domu. Zaproście domowników do zabawy. 

Nie zapomnijcie nagrodzić waszych sportowców.

                                                                                                                                                     Do jutra!

 

Dla chętnych filmik o dyscyplinach sportowych:

https://www.youtube.com/watch?v=enxQVTcuoNs

Źródła zdjęć: pixabay

Data dodania: 2021-04-07 17:35:21
Data edycji: 2021-04-07 22:02:21
Ilość wyświetleń: 151
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej