REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Czwartek - 19.11.2020

Czwartek - 19.11.2020

Dzień dobry Kokoszki!!!

Temat dnia: Pada deszcz, wieje wiatr.

Cele:

- maluje z wykorzystaniem nowej techniki – mokre na mokrym

- rozwija sprawność manualną

- rozpoznaje i nazywa poznaną figurę geometryczną, nazywa wszystkie poznane figury

Potrzebne będzie: 2 trójkąty równoramienne, dwa takie same kwadraty, wycięte figury geometryczne (3 trójkąty, 5 kół, 4 kwadraty, 2 prostokąty), wełna lub sznurek, kartka z bloku technicznego, akwarele, książka

 

Gdy na dworze jest deszczowa pogoda i nie chce nam się wyjść na dwór, wcale nie musimy się nudzić. Dzisiaj poznasz kolejną figurę geometryczną oraz nową technikę plastyczna. Może zaczniemy od figury geometrycznej. Następnie będzie malowanie nową techniką.

 

1. Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.

Rodzic daje dziecku wcześniej przygotowane dwa trójkąty i dwa kwadraty.

Masz przed sobą figury geometryczne, nazwij je (trójkąty,kwadraty).

- określ ich liczby (po dwie figury)

- po czym poznajemy trójkąt, a po czym poznajemy kwadrat (ilość boków, wierzchołków, długość boków)

- połącz ze sobą dwa trójkąty, jaka powstała figura?

- połącz ze sobą dwa kwadraty, jaka powstała figura? Jeszcze jej nie znamy. Posłuchajcie wiersza.

 

M. Terlikowska „Prostokąt”

Prostokąt też ma proste kąty,

lecz znamy różne prostokąty:

bywają niskie – jak ten mur,

albo wysokie – drapacz chmur.

Duży prostokąt to jest ściana

cała na żółto pomalowana.

Mały prostokąt – to jest zeszyt.

Już rozumiecie? To mnie cieszy.

Podaj nazwy innych przedmiotów niż w wierszu, które mają kształt prostokąta.

np. ekran telewizora, okno, blat stołu, drzwi itp.

Ta figura geometryczna to PROSTOKĄT.

 

    • Określ cechy prostokąta:

- 4 boki – 2 dłuższe, 2 krótsze

- 4 wierzchołki

 

    • Weź kartkę z bloku oraz wełnę lub sznurek

- Spróbuj zmierzyć najpierw boki krótsze – czy są takiej samej długości? Teraz zmierz dłuższe boki prostokąta – czy one również są równe?

 

    • Przygotuj z rodzicem 4 talerze oraz wszystkie figury jakie poznałeś/łaś.

- wymieszaj figury na stole, następnie podziel figury tak, aby na każdym talerzu były figury tak samo wyglądające

- powiedz jakie figury są na każdym talerzu

- policz ile jest trójkątów, kół, kwadratów i prostokątów

 

2. Zapoznanie się z nowa techniką mokre na mokrym - „Listopadowa szaruga”.

Na czym polega technika mokre na mokrym? Potrzebujesz kartki z bloku technicznego, którą z pomocą rodzica musisz nawilżyć wodą. Można ją delikatnie zamoczyć pod kranem, gąbką (nie trzemy kartki) oraz akwarele.

 

Przypomnij sobie jaka pogoda przeważa w listopadzie. Gdy już wiesz, na mokrej kartce namaluj taką listopadową szarugę według własnego pomysłu. Dla ułatwienia podpowiem, że najlepiej nadają się takie kolory jak: niebieski, granatowy, szary, czarny i biały. Kolory powinny rozlewać się na kartce i łączyć ze sobą, tworząc jednocześnie ciekawe wzory. Powodzenia.

Jak masz ochotę to prześlij pracę.

3. Praca z książką część 2.

    • str. 23

- Określ jak wygląda pierwszy, drugi…..prostokąt. Pokoloruj rysunek z figur. Policz ukryte figury każdego rodzaju, wpisz ich liczby przy odpowiednim rysunku umieszczonym na dole karty.

 

Pozdrawiam

Pani Agnieszka

Data dodania: 2020-11-18 18:04:36
Data edycji: 2020-11-18 18:12:27
Ilość wyświetleń: 253
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej