REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Czwartek 12.11.2020

Czwartek 12.11.2020

Kokoszki Smakoszki witam Was serdecznie!!!

Dzisiaj pobawimy się matematyką. Jakie znamy już cyfry? Oczywiście 1, 2, 3 i 4, a więc poznamy 5.

Temat dnia: Pięć urządzeń elektrycznych.

Pomoce dydaktyczne: książki część 2, załącznik 1, załącznik 2, klocki, kartki z cyframi 1,2,3,4,5, paski papieru

 

Wprowadzenie zapisu cyfry 5.

  1. Liczenie i numerowanie półek. (załącznik nr 1)

Rodzic bądź dziecko wycina urządzenia AGD z załącznika nr 1. Następnie rodzic przygotowuje paski papieru, z których robi 5 półek, jedną pod drugą.

Policz ile jest półek. (5) Umieść przy każdej półce (po lewej stronie) kartonik z cyfrą (pierwsza półka 1, druga 2 itd.). Przy ostatniej półce połóż 5 klocków bez cyfry. Teraz posłuchaj:

Do sklepu przywieziono towar: lampki, lokówki, suszarki, żarówki i miksery. Poukładaj urządzenia na półkach. Na pierwszej połóż 4 suszarki. Na drugiej połóż 3 lampki. Trzecia półka jest dla 4 żarówek. 3 lokówki połóż na czwartej półce. Na ostatniej półce będzie stał mikser. Policz jeszcze raz urządzenia na każdej półce, używając nazw liczebników głównych i porządkowych, czyli:

Na pierwszej półce leżą cztery suszarki itd.

Następnie po prawej stronie ułóż tyle klocków ile jest urządzeń na każdej półce. Zostaw sklepowe półki i przejdź do następnego zadania.

  1. Zapoznanie z wyglądem liczby 5 – drukowanej i pisanej. (załącznik nr 2)

Popatrz na załącznik. To jest zapis cyfry 5 drukowanej i pisanej. Przypomnij, gdzie będziemy widzieli zapis drukowany, a gdzie zapis pisany.

Zwróć uwagę w jaki sposób będziesz pisać liczbę 5. Zaczynasz pisać od góry kreskę, która jest trochę wygięta, Potem prosta kreska w dół, a na koniec piszemy brzuszek. Spróbuj napisać cyfrę na stole, podłodze, w powietrzu itd. Rodzic może wsypać na talerz kaszę, ryż lub inny produkt sypki, a ty poćwicz paluszkiem pisanie 5 w tym produkcie.

  • Zastanów się i poszukaj u siebie, w swoim ubraniu elementów, których jest pięć.

Np. 5 palców u jednej dłoni

       5 palców u jednej stopy

       5 guzików przy bluzce

 

  • Liczymy grzybki:

1 przykład: ile jest grzybów, ile dodamy, ile mamy wszystkich razem (1+4=5)

                                                                                                          (2+3=5)

                                                                                                          (3+2=5)

                                                                                                          (4+1=5)

 

  1. Zabawa „Pokazujemy palce”

Rodzic pokazuje kartonik z cyframi od 1 do 5, w różnej kolejności, a ty pokaż odpowiednią liczbę palców.

 

  1. Cyfra 5

Spójrz jeszcze raz na półki ze sprzętem AGD. Każda z półek jest ponumerowana. Brakuje tylko numerka przy ostatniej półce. Teraz już możesz położyć numerek. Jaki numerek położysz?

  1. Zabawa ruchowa „Do przodu marsz”.

Poszukaj sobie trochę miejsca w pokoju. Rodzic będzie potrzebował kartoników z cyframi od 1 do 5, które będzie pokazywał w różnej kolejności. Zaczyna się zabawa. Rodzic pokazuje cyfrę, ty nazywasz ją i robisz tyle kroków do przodu, ile wskazuje liczba.  Można powtarzać tyle razy na ile masz ochotę.

 

  1. Praca z książką część 2.

- str. 8, 9

  • Rysowanie tylu lampek, aby ich liczba odpowiadała umieszczonej obok cyfrze. Uzupełnienie obrazków tak, żeby w każdej pętli było ich pięć.
  • Podawanie nazwy pierwszego, drugiego….. piątego urządzenia elektrycznego przedstawionego na obrazku. Kolorowanie pól na podane kolory. Pisanie cyfry 5 po śladach

- str. 10

  • Dzielenie nazw zdjęć na głoski. Zaznaczanie ich liczby kreskami w polach pod zdjęciami. Rysowanie sześciu urządzeń elektrycznych znajdujących się w twoim domu.

 

Pozdrawiam. Pani Agnieszka

 

Żródło: załącznik 2 – wydawnictwo MAC

Data dodania: 2020-11-11 15:57:09
Data edycji: 2020-11-11 16:02:07
Ilość wyświetleń: 255
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej