64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat dnia: W kurniku
Cele dziecko:
1. „Ptactwo domowe” – określanie różnic i podobieństw między obrazkami,
Nazywanie ptactwa domowego, przeliczanie i łączenie rysunków w pary, kolorowanie rysunków, naśladowanie mowy ptaków. Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 17.
2. „Smutne i wesołe kurczątko” – zabawa twórcza, słowna. Dzieci wymyślają samodzielnie
opowiadanie o smutnym i wesołym kurczątku.
3. Rozwiązywanie zagadki
Na farmie, zamiast budzika,
rankiem słyszysz … (kogucika)
4. „Kogut” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji
Omówienie wyglądu.
Cechy charakterystyczne ptaków.
Kogut to ptak. Dorosły samiec kurczaka jest nazywany „kogutem”, a dorosła samica „kurą”. Koguty są większe, zwykle jaśniej ubarwione i mają na głowach większe grzebienie w porównaniu z kurami.
Kogut uwielbia krzyczeć o każdej porze dnia, a nie tylko o wschodzie słońca.
Co jedzą? Robaki, owoce, ziarno, nasiona, owady, ślimaki, żołędzie.
Cechuje sie pewnością siebie . Kogut jest dumny, zarozumiały i obrażalski jak stereotypowa gwiazda.
5. Praca plastyczna:
Pomoce: obrazek koguta, farby plakatowe (żółta, czerwona, brązowa, pomarańczowa ...), pędzle,
nożyczki, kartki, kontur koguta.
Przebieg:
„Zabawy kolorami” – stemplowanie za pomocą dłoni.
Przygotowujemy farby plakatowe w czterech ( lub więcej) kolorach,pędzle i kartki. Zadaniem dzieci jest pomalować własną dłoń farbą i odbić na kartce (kilka odbić różnymi kolorami) Prace odkładamy do wyschnięcia.
Kolejnym etapem pracy po wyschnięciu jest wycięcie przez dziecka wszystkich dłoni , następnie ułożenie na sylwiecie koguta wyciętych dłoni oraz przyklejenie.
Mała podpowiedz w linku :) https://www.youtube.com/watch?v=orI_yF1YKrk
Źródła: https://pl.dreamstime.com/ilustracji-koguta-symbolu-ilustraci-kontur-image83960482
Pozdrawiamy :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10