REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CZWARTEK - 08.04.2021

CZWARTEK - 08.04.2021

Dzień dobry wszystkim!

Dzisiaj zajmiemy się liczeniem. Poznamy liczbę 10.

Cele:

- zapoznaje się z zapisem cyfrowym liczby 10, rozpoznaje i nazywa poznane liczby

- rozwija sprawność manualną poprzez wykonanie pracy plastycznej

Potrzebne dzisiaj będą: liczmany (palce u rąk?; klocki, fasola lub guziki), załączniki, kartoniki z cyfrą 9, 0 i 2x1,znak + i +,  kartka i długopis, karta pracy, kolorowy papier, klej

  1. Wprowadzenie zapisu cyfrowego 10.

Rodzic układa 9 (przyjmijmy, że liczmany to klocki) klocków.

- Policzcie ile mama ułożyła klocków.

Dziecko liczy klocki i pod nimi kładzie kartonik z cyfrą 9.

Potem rodzic dokłada jeszcze jeden klocek.

- Ile jest teraz klocków?

Dziecko odpowiada i układa działanie (9+1). Następnie liczy wszystkie klocki.

  • Pokaz zapisu cyfrowego liczby 10 (załącznik nr 1)

- powiedzcie z jakich dwóch cyfr składa się liczba 10. Jak nazywa się pierwsza cyfra, a jak nazywa się druga liczba?

- uzupełnij działanie  (9+1=10)

Popatrzcie na załącznik. Widać tam zapis cyfrowy liczby 10. Dziesięć drukowane i dziesięć pisane jest bardzo do siebie podobne. Liczbę dziesięć będzie wam łatwo napisać, ponieważ już pisaliście liczbę 1 i 0. Teraz wystarczy je połączyć. Teraz możecie spróbować napisać „na sucho” liczbę 10. Najpierw napiszcie na stole, w powietrzu, na plecach rodzica.

Rodzicu działania matematyczne dzieci robą bez załącznika.

  • Układamy działania w zakresie 10.

Ważne zadanie teraz przed Wami. Ułóżcie wszystkie działania jakie wam przyjdą do głowy (układacie klocki). Następnie zapiszcie działanie na kartce. Pomocnicze pytanie: ile dodać ile jest 10.

Rodzicu zadaniem dziecka jest wyszukać wszystkie możliwe działania.

5+5=10

1+9=10                       9+1=10

2+8=10                       8+2=10

3+7=10                       7+3=10

4+6=10                       6=4+10

0+10=10                     10+0=10

Proszę przypomnieć dzieciom, że dodawanie jest przemienne.

Jak już skończyliście, możecie zobaczyć na załączniku czy macie wypisane tamte działania.

 

  • Zabawa ruchowa (załącznik nr 2)

W załączniku macie kartę, na której są różne zadania. Wykonajcie je wszystkie, a dzięki nim trochę poćwiczycie ale też utrwalicie liczenie do 10.

 

  • „Mój wymarzony dinozaur” – praca plastyczna.

Poproś rodzica aby wydrukował jednego dinozaura z karty pracy . Następnie porwij wybrane kartki z kolorowego papieru na małe kawałki (RÓB TO SAM!!!), przyklej mae  kartki na dinozaura tak, aby nie miał dziur :) . Dorysuj jeszcze trawę, niebo i słońce. A na koniec pochwal się swoim dinozaurem.

 

Pozdrawiam

Pani Agnieszka

 

Źródło:

pomoce  wydawnictwo MAC

Data dodania: 2021-04-07 19:56:37
Data edycji: 2021-04-08 19:10:31
Ilość wyświetleń: 275
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej