64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Dzisiaj jest czwartek i sobie poćwiczymy. Przebieramy się w strój gimnastyczny i do dzieła.
Temat dnia: Wszystkie dzieci lubią ruch
Cele:
- rozwija sprawność fizyczną
- kształtuje prawidłową postawę ciała
- prawidłowo wykonuje ćwiczenia
Przygotuj: strój gimnastyczny, dwie łyżeczki, dwie pokrywki (metalowe) od garnków, skoczną muzykę, chusta – apaszka
1. Ćwiczenia gimnastyczne (z wykorzystaniem metody R. Labana).
• Witamy się – dziecko porusza się swobodnie przy skocznej muzyce, starając się interpretować ruchem jej rytm; podczas przerwy w muzyce witają się, przez podanie prawej dłoni z rodzicem.
• Wysoko czy nisko? – kiedy rodzic gra na łyżeczkach (uderzanie łyżeczką o łyżeczkę w dowolnym rytmie) dziecko porusza się swobodnie, wykonując dowolne ruchy w pozycji wysokiej; gdy rodzic gra na pokrywkach– dziecko porusza się w pozycji niskiej.
• Pokaż, co robiłam – rodzic wykonuje przed dzieckiem różne czynności z wykorzystaniem dużej chustki (np. zwija chustkę w rulon i prostuje ją; porusza rozłożoną chustką do przodu i do tyłu; dmucha na chustkę trzymaną w wyciągniętych rękach; wykonuje obroty z chustką wokół własnej osi); dziecko zapamiętuje pokazywany ruch i go naśladują (na początku, proszę pokazać dwa ruchy, a potem proszę dodawać po jednym ruchu)
• Dźwigamy ciężkie kamienie – dziecko naśladuje przenoszenie z jednego końca pokoju na drugi bardzo ciężki kamień; po przeniesieniu – odpoczywa, rozluźniając poszczególne części ciała.
• Cieszymy się – dziecko pokazuje wielką radość z powodu przeniesienia kamieni, wykonując dowolne skoki radości.
• Idziemy pod wiatr – dziecko naśladuje sposób poruszania się do przodu, pod silnie wiejący wiatr.
• Cicho – głośno – dziecko reaguje ruchem na zmianę dynamiki: kiedy rodzic gra głośno na bębenku,(pokrywce), dziecko szybko biega w miejscu; kiedy gra cicho – biega wolno.
• Interpretujemy muzykę – dziecko tańczy swobodnie przy muzyce tanecznej; podczas przerwy w grze wykonuje dowolną figurę i zastygają w bezruchu.
• Posłuszne drzewo – dziecko z rodzicem, jedna osoba jest zwalonym drzewem, które leży na podłodze. Zadaniem partnera jest zmienić ułożenie drzewa, w dowolny sposób poruszając jego różnymi częściami ciała; partner poddaje się woli prowadzącego. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.
• Pod mostem – rodzic wykonuje klęk podparty, tworząc most, pod którym w dowolny sposób porusza się dziecko, ale tak, aby nie dotknąć mostu. Po pewnym czasie następuje zmiana ról.
• Marsz po obwodzie koła.
2. Karty pracy (w załączniku)
- s 59 – liczenie rysunków
- s 60 – odwzorowywanie wzorów
- s 61 – uzupełnianie obrazka
Życzę miłej zabawy
Agnieszka Grolewska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10