64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam Kokoszki!
Temat dnia: 9 pisanek.
Cele:
- dodaje i odejmuje w zakresie 9,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
1. Naucz się II zwrotki piosenki Koszyczek dobrych życzeń.
2. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie w zakresie 9.
Potrzebne będą: liczmany (plastikowe/styropianowe jajka, patyczki, guziki, zapałki itp.), znaki +, -, =, cyfry 4,5,9,7,2
Masz przed sobą liczmany, cyfry i znaki. Rodzic przeczyta Tobie treść zadania, a ty musisz je przedstawić za pomocą liczmanów, układając działania i je odczytać. Na zakończenie udziel odpowiedzi na zadane pytania.
Dziecko bierze 4 liczmany, kładzie je przed sobą. Potem dokłada 5 liczmanów. Liczy wszystkie liczmany i układają działanie:
4 + 5 = 9
które głośno odczytuje, a potem udziela odpowiedzi na pytanie.
Dziecko układa przed sobą 9 liczmanów. Potem odsuwa 7 liczmanów. Liczy pozostałe liczmany i układa działanie, głośno je odczytuje, odpowiada na pytanie.
9 – 7 = 2
3. Składanie w całość pociętych kart świątecznych, przyklejanie ich na kartkach.
Potrzebne będą: kartka świąteczna, nożyczki, kartka i klej
Twoim zadaniem jest pociąć na kawałki kartkę świąteczną, następnie ułożyć ją i przykleić na kartce.
4. Naucz się III zwrotki piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”.
5. Zabawa tekstem rymowanki.
Powiedz rymowankę, dzieląc jej słowa na sylaby i łącząc tę czynność z ruchem: jedna sylaba – przysiad, druga – wyprost.
Jajeczko, jajeczko,
jesteś pisaneczką.
Ja – przysiad je - wyprost czko – przysiad, ja – wyprost je -przysiad czko -wyprost,
je – przysiad steś – wyprost pi -przysiad sa – wyprost ne – przysiad czką. – wyprost
6. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XII.
* Dziecko siedzi w siadzie skulnym rozkrocznym – uderza o kolana: dłońmi, pięściami, łokciami, rozcierają kolana, spychają je do podłogi i unoszą.
* W siadzie – wykonuje wymachy nóg, bezwładne przewroty.
* Ślizga się oraz czołgają po podłodze.
* Turla się po podłodze.
* Relaksuje się – leży, głęboko oddychając.
* Przechodzi wokół leżącej maskotki, nad nią, następnie przeskakują przez nią.
* Dziecko z partnerem siadają rozkrocznie, twarzami do siebie – wykonują naprzemiennie skłony i leżenie, próbują leżeć raz na jednym, raz na drugim boku.
* Siadają tyłem do siebie – jedno dziecko wykonuje skłon, a drugie kładzie mu się na plecach; próbują wspólnie wstać. Pchają partnera po podłodze plecami, stopami, rękami.
* Ciągną partnera po podłodze za ręce i nogi.
* Relaks w leżeniu na podłodze – partnerzy obchodzą się nawzajem.
* Jedno dziecko siada pomiędzy nogami drugiego, które je obejmuje i delikatnie kołysze.
7. Karta pracy, cz. 3, s. 79.
Czytanie zadań. Ilustrowanie ich. Odpowiadanie na pytania.
Życzę Wam miłego dnia!
Pani Asia
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10