REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

09.11.2020 - JESIENNA POGODA

09.11.2020 - JESIENNA POGODA

Drodzy Rodzice, Kochane dzieci!!!

W najbliższym tygodniu będziemy kontynuowali naszą pracę systemem edukacji zdalnej. Nasz temat tygodnia to: „KAPIE, KROPI, MŻY …”

W poszczególnych dniach będziemy realizowali następujące tematy:

I. „Jesienna pogoda”

II. „Polska moja ojczyzna” (jest to temat dodatkowy z uwagi na ważne listopadowe święto narodowe)

III. ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI (dzień wolny od pracy)

IV. „Zabawy z wodą”

V. „Woda to życie”

 

 

„JESIENNA POGODA”

 

1. „Deszczowa muzyka” - słuchanie wiersza A. Bayer.

Drodzy Rodzice proszę przeczytać dziecku poniższy wiersz, a następnie porozmawiać z nim na temat jesiennej pogody na podstawie wiersza i własnych obserwacji dziecka

 

„Deszczowa muzyka” 

Deszcz płynie po kominie,

staccato bębni w dach,

deszczowe brzmi pianino,

w duecie z rynną gra.

I chociaż kapie woda,

i chociaż szaro jest,

to lubię kiedy dzwoni

o szyby mokry deszcz.

Bo lubię, gdy na dworze

wciąż strugi deszczu płyną,

na moim parapecie

deszczowe gra pianino.

I lubię, kiedy krople

rytmicznie na trzy pa

skaczą po kałużach,

do taktu gwiżdże wiatr.

Symfonia to nieduża,

niemała, lecz w sam raz,

deszcz skacze po kałużach,

staccato bębni w dach.

                                       A. Bayer

 

2. „Symbole pogody” – rozmowa na podstawie obrazków (załącznik nr 1 – ELEMENTY POGODY).

 

3. „Wiatr bawi się z nami” – zabawa naśladowcza.

Naśladowanie odgłosu wiatru za pomocą codziennych przedmiotów. Dziecko wybiera przedmioty do naśladowania wiatru np.:

- plastikowa butelka – dziecko dmucha w otwór butelki uzyskując odgłos wiatru,

- torebka foliowa – szeleści torebką,

- gazeta – zgniata lub macha gazetą.

Rodzic włącza nagranie z odgłosem wiatruhttps://www.youtube.com/watch?v=kaAGsHnjOms , a dziecko dołącza się naśladując wiatr, kolejno wykorzystując różne przedmioty.

 

4. „Kalendarz pogody” – zapis pogody w danym dniu i systematyczne prowadzenie przez kolejne dni (załącznik nr 2 – KALENDARZ POGODY)

Można wyciąć elementy pogody z załącznika nr 1 lub samemu narysować symbole pogody.

 

 

Proponuję obejrzeć dziś wspólnie prognozę pogody i omówić jej znaczenie.

MIŁEJ ZABAWY :)

 

 

Data dodania: 2020-11-08 18:33:26
Data edycji: 2020-11-11 15:32:23
Ilość wyświetleń: 543
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej