REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

09.04.2021r Piątek - W powietrzu i na wodzie

09.04.2021r Piątek - W powietrzu i na wodzie

Temat dnia:  W powietrzu i na wodzie

 

Cele do realizacji:

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych.
  1. Odczytanie wiersza przez rodzica „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” M. Berowskiej

W pokoju na półce między zabawkami
Rozpycha się wielki samolot skrzydłami.
- Ja jestem najszybszy, ja latam po niebie!
Dlatego najwięcej miejsca chcę dla siebie!
Odezwał się z kąta mały samochodzik :
- O co jest ta sprzeczka ? Czy ci o to chodzi,
że latasz w powietrzu? My jeździmy drogą,
tam gdzie samoloty dolecieć nie mogą!
- Ja także dość szybko mknę z pasażerami-
powiedział autobus i mrugnął światłami,
a statek zatrąbił:- Co mi tam przestworza,
gdy ja oceany przemierzam i morza!
Pociąg użył gwizdka :- No cóż, jestem stary,
jeżdżę wolno, ale mam najwięcej pary.
Moich 5 wagonów rzędem grzecznie stoi.
Weźcie dobry przykład z tych wagonów moich.

 

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza:
    - Jakie pojazdy występowały w wierszu?
    - O co sprzeczały się pojazdy?
    - Który pojazd jest najszybszy?
    -Jak poruszają się te pojazdy?
  2. Klasyfikowanie pojazdów ze względu na sposób poruszania się. (Karta pracy)
    - Jakie znasz pojazdy lądowe czyli poruszające się po drogach?
    Dziecko wymienia znane mu pojazdy, rodzic podpowiada nazwy pojazdów, których dziecko nie wymieniło.
    - Jakie znasz pojazdy wodne czyli pływające po wodzie?
    - Jakie znasz pojazdy powietrzne czyli latające?
    Jeżeli są w domu książki o różnych środkach lokomocji warto je wykorzystać do tego ćwiczenia. Dziecko ogląda książkę, wymienia nazwę pojazdu i określa jaki to pojazd np. motocykl to pojazd lądowy, śmigłowiec to pojazd powietrzny, żaglówka to pojazd wodny itd.
    Jeżeli dziecko posiada zabawki (różne środki lokomocji) można je posegregować na lądowe, wodne i powietrzne.
  3. „Jedziemy samochodem” – zabawa ruchowa. Potrzebne będą dwa kółka wycięte z papieru: czerwone i zielone (sygnalizator świetlny) oraz przedmiot w kształcie koła np. talerzyk jednorazowy (kierownica dla dziecka). Rodzic pokazuje kółko zielone – dziecko trzymając „kierownicę” i naśladując odgłos samochodu porusza się po pokoju, na sygnał czerwony zatrzymuje się.

 

Źródło: www.przedszkola.edu.pl

Miłego dnia

Pozdrawiam p.Ewa

Data dodania: 2021-04-07 11:40:45
Data edycji: 2021-04-08 19:41:55
Ilość wyświetleń: 201
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej