REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

06.04.2021r Wtorek - PODRÓŻ LOLI

06.04.2021r Wtorek - PODRÓŻ LOLI

Dzień dobry!

Zajęcia po świętach z pewnością zaczęlibyśmy od rozmów na temat tego jak dzieci spędziły czas świąteczny w domu i co im przyniósł zajączek. Niestety nie mamy takiej możliwości.

W tym tygodniu Lola wybiera się w podróż…(Kto to jest Lola? Proszę zapytać dzieci)

 

Temat zajęć: Podróż Loli

Cele do realizacji:

  • poznanie wiadomości dotyczących przestrzeni kosmicznej

 

  1. Opowieść ruchowa pantomimiczna „Kosmiczna wyprawa” dzieci naśladują poszczególne czynności.

Czy wiecie, że w rakiecie można odbyć najciekawszą podróż na świecie? Więc zapraszam do rakiety, nie potrzebne są bilety! Polecimy razem na kosmiczną wyprawę.
Czy jesteście gotowi na podróżowanie w nieznane?.... zanim wystartujemy musimy najpierw odpowiednio się ubrać, a więc wkładamy kosmiczny kombinezon - najpierw prawa, teraz lewa noga...gotowe?....jeśli tak to ...szuuuu.....zapinamy w naszych kosmicznych kombinezonach suwak...to jednak nie koniec naszej kosmicznej garderoby - nie mamy jeszcze butów, rękawic i kosmicznego hełmu... prawda?...od czego więc zaczniemy?...oczywiście od butów - uwaga wkładamy: prawy but, teraz lewy but i gotowe. ..teraz prawa i lewa rękawica i na końcu hełm...

W tym momencie tłumaczymy dzieciom, dlaczego musimy założyć specjalne ubranie:

w kosmosie nie ma tlenu, więc nie moglibyśmy tam mieszkać, ponieważ nie mielibyśmy czym oddychać. Jadąc w kosmos musimy mieć specjalny strój.


Uwaga! Włączamy silnik: najpierw jedną, potem drugą ręką, zapinamy pasy, wyglądamy przez okno i odliczamy 5,4,3,2,1,0 - startujemy...lecimy wysoko, coraz wyżej i powoli „wchodzimy” w przestrzeń kosmiczną....uwaga turbulencje...zobaczcie z lewej strony mijamy burzę kosmiczną, w naszym kierunku leci mnóstwo odłamków skalnych...więc „gaz do dechy”!...uciekamy!.. musimy mocno skręcić w prawą stronę...udało się, możemy odetchnąć z ulgą - uff....Teraz możemy już spokojnie zostawić nasze gwiazdy w kosmosie (dzieci naśladują wyciąganie gwiazdy z kieszeni i zostawianie jej poza rakietą)wyjrzycie przez okno z prawej strony z pewnością zobaczycie planetę - przyjrzyjcie się jej uważnie może zobaczycie na niej jakiegoś ufoludka?...hm...ja widzę ufoludka a wy? pomachajmy mu i powiedzmy kosmiczne dzień dobry.....ioioio...to ostrzeżenie, że kończy nam się tlen w rakiecie musimy więc wracać na Ziemię, szybko wracamy...spójrzcie przez okno czy widzicie Ziemię?...tak, to właśnie ta niebieska planeta ... uwaga trzymajcie się mocno za chwilę będą turbulencje...uwaga zbliżamy się do Ziemi...lądujemy...uff...udało się ...mamy za sobą pierwszy lot w kosmos...rozpinamy pasy, zdejmujemy rękawice, hełm, buty, kosmiczny skafander... Dziękuję Wam za wspólną kosmiczną podróż.

  1. Ćwiczenia rozwijające wyobraźnie „co widzieliśmy w kosmosie?”
  2. Prezentacja makiety układu słonecznego.

- Objaśnienie co przedstawia:

Przyjrzyjcie się planetom krążącym wokół Słońca - to Układ Słoneczny. Planety  krążą wokół ogromnej gwiazdy - Słońca.

  • MERKURY (najmniejsza i położona najbliżej Słońca, jedna półkula jest ciągle oświetlona przez Słońce)
  • WENUS (jest trzecim pod względem jasności ciałem niebieskim po Słońcu i Księżycu – nazywana gwiazdą pasterzy; otoczona grubą warstwą chmur, wybuchają tam ciągle burze, bez przerwy błyska i jest bardzo gorąco)
  • ZIEMIA (jest jedynym miejscem we wszechświecie ,w którym występuje życie)
  • MARS (barwa rdzawo-czerwona, oddychanie jest niemożliwe, nie ma wody, wszystko tam jest gigantyczne)
  • JOWISZ (największa planeta w Układzie Słonecznym, tak wielka, że zmieściłyby się tam wszystkie planety)
  • SATURN (charakterystyczną cechą są pierścienie, składające się głównie z lodu i odłamków skalnych)
  • URAN (turkusowa barwa, w składzie ma skruszony lód i zamarzniętą wodę)
  • NEPTUN (najbardziej oddalona od Słońca, brat bliźniak Uranu, wieją tam wielkie wiatry)

  Przeliczanie wszystkich planet, utrwalenie nazw planet

  1. Praca plastyczna „Ufoludek” (technika dowolna: kolorowanka, praca przestrzenna).
  2. Wieczorem zachęcam do obserwacji nieba, może uda się coś ciekawego zauważyć.

Jutro kolejne przygody…

Pozdrawiam p.Ewa

Data dodania: 2021-04-05 10:03:28
Data edycji: 2021-04-05 20:07:06
Ilość wyświetleń: 179
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej