64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat kompleksowy: W gospodarstwie
Temat dnia: Zwierzęta w gospodarstwie.
Cele dziecko:
1. Zachęcamy do poranne gimnastyki kilkając w poniższy link :)
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
2. „Rozmowy zwierząt” – słuchanie wiersza Anny Surowiec.
Dzieci słuchają wiersz i mają za zadanie zapamiętać jak najwięcej zwierząt występująccych w wierszu
.„W gospodarstwie juz od rana
rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta
Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!Woła kury do kurnika
Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura - złotopióra. Grzebie w ziemi pazurkami
szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek
będziesz ładna tak, tak, tak
Usłyszała to też krowa, zaryczała:
muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu,
wiec się umyj świnko już.
Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.
Dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.
3. „Rozmowy zwierząt” – przeliczanie i ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza. Ponownie czytamy wiersz, a dzieci układają zwierzęta według kolejności ich
występowania w wierszu ( można skorzystac z poniższych zdjęć)
Przeliczanie za pomocą liczebników porządkowych.
Naśladowanie głosu zwierząt.
4. „Zwierzęta małe i duże”-
ćwiczenia słownikowe, nazywanie zwierząt i ich młodych,
przeliczanie dzieci, naśladowanie mowy zwierząt i ptaków, w, Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 16 ( załącznik 1)
5. Dla chętnych zadanie "Zabawy z porami roku, Wiosna s. 15.
Pozdrawiam I życze miłego dnia :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10