REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

06.04.2021

06.04.2021

Temat kompleksowy: W gospodarstwie

Temat dnia: Zwierzęta w gospodarstwie.

 

 

 

Cele dziecko:

  • Kształci sprawność ogólną
  • Rozwijania pamięć poprzez zapamiętywanie zwierząt występując
  •  Uważnie słuchana wiersza
  • Kształci umiejętnoąć porównywania liczebności dwóch zbiorów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Zachęcamy do poranne gimnastyki kilkając w poniższy link :) 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

 

2. „Rozmowy zwierząt” – słuchanie wiersza Anny Surowiec.

Dzieci słuchają wiersz i mają za zadanie zapamiętać jak najwięcej zwierząt występująccych w wierszu

.„W gospodarstwie juz od rana
rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta
i dyskusja rozpoczęta

 

Kukuryku! Kukuryku!
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut: kukuryku!
Woła kury do kurnika                                                                                                                                       

Ko, ko, ko, ko, ko, ko, a to kto?

 

To jest kura - złotopióra.                                                                                                                                                                         Grzebie w ziemi pazurkami
szuka miejsca z robaczkami.

 

Kwi, kwi, kwi, kwiczy świnka,
co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha. 

Kto tak czysty jest jak ja?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek
będziesz ładna tak, tak, tak

 

Usłyszała to też krowa, zaryczała:
muuu, muuu, muuu.
Słuszne rady dajesz tu,
wiec się umyj świnko już.

 

Konik zarżał i ha, ha, ha.
Tak skończyła się historia ta.

Dzieci wymieniają zwierzęta występujące w wierszu.

 

 

3. „Rozmowy zwierząt” – przeliczanie i ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza.                                                                    Ponownie czytamy wiersz, a dzieci układają zwierzęta według kolejności ich
występowania w wierszu ( można skorzystac z poniższych zdjęć)
Przeliczanie za pomocą liczebników porządkowych.
Naśladowanie głosu zwierząt.

 

 

4. „Zwierzęta małe i duże”-             

  ćwiczenia słownikowe, nazywanie zwierząt i ich młodych,
przeliczanie dzieci, naśladowanie mowy zwierząt i ptaków, w, Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 16   ( załącznik 1)

 

5. Dla chętnych zadanie  "Zabawy z porami roku, Wiosna s. 15. 

 

Pozdrawiam I życze miłego dnia :) 

 

Data dodania: 2021-04-05 18:54:08
Data edycji: 2021-04-05 21:12:01
Ilość wyświetleń: 183
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej